Sprawna organizacja w firmie kurierskiej czyli monitoring floty GPS

Sprawna organizacja w firmie kurierskiej czyli monitoring floty GPS

Zapotrzebowanie na usługi firmy kurierskiej w ostatnim czasie znacznie wzrosło. Przede wszystkim mają na to wpływ e-sklepy, gdyż to dla nich wiele z firm świadczy usługi każdego dnia. Od firmy kurierskiej oczekuje się, by przesyłka trafiła w ręce odbiorcy w stanie nienaruszonym, szybkim i tanim. Na tę ostatnią opcję składa się również możliwość odebrania paczki w najbardziej komfortowy dla klienta sposób. Ponadto działalność firmy kurierskiej musi być przemyślaną strategią, która wciąż jest modernizowana, dzięki czemu konkurencja zostaje daleko w tyle.

Monitoring floty GPS – jakie daje korzyści?

  1. Istnieje możność zlokalizowania każdego pojazdu i kuriera z floty firmowej. Dzięki temu istnieje możliwość sprawdzenia na jakim etapie rozwożenia paczek się znajduje, a także czy wszystkie przesyłki zostaną rozdane na czas. W razie opóźnienia można poinformować o tym klientów oczekujących na dostawę przesyłki.
  2. Informowanie klienta o tym w jakich godzinach może spodziewać się próby dostarczenia przesyłki. To dogodne rozwiązanie, z którego korzysta coraz większa liczba firm kurierskich, gdyż klienci doceniają tę opcję.
  3. Zmiana czasu/miejsca dostawy. Coraz częściej klienci oczekują, że firma kurierska będzie w stanie spełnić oczekiwania i zarówno czas i miejsce dostarczenia przesyłki będzie mógł ulec zmianie. O chęci zmian wystarczy poinformować za pośrednictwem strony internetowej firmy kurierskiej. W takich sytuacjach również zdalny monitoring floty się przydaje, gdyż pomaga w określeniu położenia kuriera i ewentualnie informacji, o której może przyjechać z paczką w najbliższym czasie.
  4. Możliwość zdalnego zarządzania pojazdem. W sytuacji gdy dojdzie do kradzieży pojazdu, w krótkim czasie można zablokować możliwość odjechania nim. Dzięki czemu zarówno pojazd jak i paczki, które w nim się znajdują będą w pełni bezpieczne.

Podsumowanie

Firma kurierska powinna świadczyć swoje usługi w sposób który sprawi, że klient będzie chciał skorzystać z nich ponownie. Dlatego wciąż pojawiają się nowe możliwości. Każda z nich stara się by jakość świadczonych usług wciąż się zwiększała, a tym samym by zadowolenie klientów i zyski firmy również wzrastały.