Jakie niewłaściwe praktyki może stosować nieuczciwy dostawca monitoringu?

Jakie niewłaściwe praktyki może stosować nieuczciwy dostawca monitoringu?

Na naszym rodzimym rynku działa coraz więcej dostawców systemów zarządzania flotą, a ich wspaniałe rozwiązania skutecznie rozwiązują problemy związane z kosztami paliwa, produktywnością, wydatkami operacyjnymi oraz zarządzaniem zleceniami. Większość usług jest podobnych do siebie, jednak zdarzają się tacy dostawcy monitoringu GPS, którzy stosują niewłaściwe praktyki, wykorzystując przy tym luki w prawie i nieznajomość tematu oraz technologii przez klientów. Do najczęstszych nieprawidłowości zalicza się:

  1. Faktyczny dostęp do usługi – niestety nie wszyscy dostawcy właściwie radzą sobie z problemami związanymi z serwerami, co w efekcie nie daje możliwości do sprawnej kontroli floty samochodowej. Należy zatem sprawdzić jaki jest szacowany dostęp do usługi przez twojego dostawcę.
  2. Duże koszty związane z rozszerzaniem możliwości platformy – dodatkowe koszty związane z opłatami za raporty oraz powiększone archiwum.
  3. Rzadka aktualizacja pozycji pojazdu poza granicami Polski oraz związane z tym wysokie opłaty.
  4. Ukryte dodatkowe koszty przy zakończeniu umowy oraz w trakcie usług serwisowych, co jest najczęściej spotykane w ofertach o niskim kosztu instalacji.
  5. Oferowanie urządzeń, które mają zamknięty protokół komunikacyjny, co uzależnia klienta od korzystania z usług firmy oferującej monitoring samochodów. Urządzenia, które zostały zakupione mogą być wykorzystywane do obsługi platformy sprzedającego i żadnej innej. Zatem należy się upewnić, czy montowane urządzenia mają otwarty protokół, żeby można je było, w razie potrzeby, przenieść.