Monitoring GPS a social media – czy są jakieś zależności?

Monitoring GPS a social media – czy są jakieś zależności?

Czyli telematyka w służbie dla marketingu i sprzedaży

Wiele firm wykorzystuje rozwiązania telematyczne wyłącznie do zarządzania flotą. Jednak warto zastanowić się nad innymi możliwościami jakie daje ta technologia. Czy może służyć do zdobywania klientów i zwiększania poziomu ich zadowolenia?

Integracja z mediami społecznościowymi

Żyjemy w czasach nieustającego zauroczenia mediami społecznościowymi. Z najpopularniejszego serwisu, czyli Facebooka korzysta ponad 14 milionów Polaków i Polek. Większość z nich loguje się codziennie wykorzystując do tego smartfona. Jest to ogromna grupa klientów, którzy poszukują informacji online.

Wyobraźmy sobie  w jaki sposób usługi lokalizacyjne mogą podnieść poziom ich zadowolenia ze świadczonych przez nas usług. Jeżeli klient wyśle ukochanej kobiecie bukiet kwiatów na pewno chciałby wiedzieć, kiedy dokładnie zostały dostarczone. Jeżeli jest głodny na pewno chętnie pozna miejsce, w którym zaparkowany jest jego ulubiony bar na kółkach. A jeżeli oczekuje dawno zapowiedzianej wizyty teściowej będzie z niecierpliwością wpatrywał się w aktualną lokalizację taksówki. Jeżeli wszystko to będzie mógł sprawdzić w ulubionym serwisie społecznościowym można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że poziom jego zadowolenia z usługi będzie zdecydowanie większy niż w przypadku braku takiej możliwości.

A jeżeli klient będzie usatysfakcjonowany to podzieli się tą informacją ze znajomymi z Facebooka. I samodzielnie zwiększy bazę potencjalnych klientów naszej firmy. Dzięki temu nasz system monitorowania pojazdów uzyska nową nieoczywistą funkcjonalność – stanie się bardzo przydatnym narzędziem marketingowym.

Post A Comment

*