Mobilny Business Intelligence

Mobilny Business Intelligence

Mobilny BI to najważniejszy trend na najbliższe lata. W ciągu ostatnich lat zniknęły ograniczenia technologiczne związane z przesyłaniem, magazynowaniem i prezentacją danych na małym ekranie telefonu. Co więcej, dostęp z urządzeń mobilnych wiąże się z ewidentnymi korzyściami biznesowymi – w końcu wielu pracownikom w terenie dane są potrzebne tu i teraz, a nie wtedy, gdy wrócą do biura.W końcu 2011 roku w Polsce było w użyciu około 3-3,5 mln smartfonów. W pierwszym kwartale 2012 roku wśród sprzedanych 2,2 mln telefonów komórkowych, 47,5 proc. stanowiły smartfony. Firma analityczna IDC przewiduje, że do końca 2012 r. udział smartfonów w Polsce przekroczy 50%. Z kolei liczbę tabletów w naszym kraju szacuje się obecnie na około 0,5 mln sztuk, a dynamika wzrostu ich sprzedaży jest bardzo duża.

Firma badawcza Gartner zbadała, jakie są główne zalety korzystania z mobilnego BI. Jakie odpowiedzi padały najczęściej?
1. Szybszy i prostszy dostęp zarządczy do szczegółowych danych (80%)
2. Łatwiejszy i zautomatyzowany dostęp do źródeł informacji (65%)
3. Bieżąca informacja na temat etapu wykonania zadań(55%)
4. Częściej aktualizowane dane dla wszystkich użytkowników (55%)

Według Gartnera, mobilne statystyki pozostaną głównym trendem w dziedzinie BI aż do 2016 roku.
Dane analityczne potwierdzają, że opracowanie modułu zarządczego Business Intelligence i jego udostępnienie w aplikacji mobilnej Finder Online doskonale wpisuje się w trendy rozwoju innowacyjnych aplikacji i oczekiwania wymagających użytkowników.

Źródło: http://www.businesscomputingworld.co.uk/business-intelligence-predictions-2012/

Post A Comment

*