W jaki sposób dealerzy samochodowi mogą zwiększać lojalność klientów ?

W jaki sposób dealerzy samochodowi mogą zwiększać lojalność klientów ?

Programy mające na celu zwiększenie lojalności klientów nie są żadną nowością rynkową. Są oferowane przez sieci handlowe, linie lotnicze czy sieci hoteli. Jednak niezwykle rzadko ten instrument marketingowy jest wykorzystywany przez dealerów samochodowych. Wdrożenie rozwiązań telematycznych i monitoringu pojazdów może w dużym stopniu ułatwić budowanie lojalności klientów również w tej branży.

Jaki możliwości daje telematyka?

Po pierwsze umożliwia bieżące monitorowanie przebiegu pojazdu. Po drugie nowoczesne systemy pozwalają także na monitorowanie stanu technicznego pojazdu. Wreszcie informacje zbierane rzez „czarne skrzynki” zapewniają możliwość analizowania stylu jazdy kierowcy. Dealer samochodowy dysponujący takimi danymi może je wykorzystać w działaniach marketingowych. Wiedza o klientach jest jednym z fundamentów nowoczesnego marketingu i pozwala na zbudowanie niezwykle precyzyjnych narzędzi.

Co może zrobić delaer?

Po pierwsze namawiać klientów do instalacji systemu. Już sama możliwość bieżącego monitorowania przebiegu pojazdu otwiera wiele możliwości. Znając przebieg dealer jest w stanie oszacować jakie części będą wymagały wymiany i przygotować odpowiednie rabaty. A następnie z dużą precyzją poinformować klienta o zbliżającym się serwisie. Możliwe jest także wstępne zarezerwowanie wizyty.

Znajomość stanu technicznego pojazdu pozwala informować klienta co w danym czasie dzieje się z jego pojazdem. Nowoczesne samochody naszpikowane są elektroniką i ich użytkownicy często nie mają pojęcia co dolega ich autom. Dealer dysponujący taką wiedzą nie tylko jest w stanie szybko udzielić porady, ale w niektórych przypadkach nawet dokonać zdalnej naprawy.

Wreszcie wiedza o stylu jazdy klienta pozwala na komunikację marketingową pozwalającą mu na oszczędzanie pieniędzy. Wskazówki dotyczące możliwych zmian w technice prowadzenia samochodu mogą pozwolić zmniejszać koszty paliwa i części.

Klienci na pewno docenią proaktywne i pomocne podejście ze strony dealera. A ich poziom zaufania i lojalności wzrośnie. Dlatego właśnie telematyka może być przydatna również w tej branży.